fbpx

WAAROM BEN JIJ DE BESTE?

  • Ingrid van Ophem

Wat is de reden dat de klant bij jou komt? Jouw product of dienst koopt? Kiest voor jou en niet voor een ander die hetzelfde biedt? Dat komt door jou! Jij maakt het verschil. Jij bent beter dan de ander. Maar wat maakt jou dan beter dan de ander?

Als ik jou de vraag stel wat jou de beste maakt, is jouw antwoord waarschijnlijk: mijn service, kennis en ervaring. Dit antwoord krijg ik meestal als ik ondernemers vraag waarmee zij zich onderscheiden. Natuurlijk heb jij dit allemaal te bieden, maar dat hebben er zoveel. Dat blijkt wel uit het feit dat ik zo vaak hetzelfde antwoord krijg. 

IK BEN GOED!

Het is niet makkelijk om van jezelf te zeggen dat je goed bent. Dat zijn we niet gewend. Maar het is wel de reden waarom een klant bij jou koopt. Jouw belangrijkste verkooptool.

Een klant koopt pas als hij een goed gevoel heeft over het bedrijf en het product. Maar vooral over de persoon waarvan hij koopt. Belangrijk dus om te weten waarom de klant besluit bij jou te kopen. Dat is namelijk de reden waarom andere klanten ook bij jou gaan kopen.

OVERTUIG DE KLANT

En als je die reden weet dan kan je die ook gaan gebruiken in de gesprekken die je voert met jouw klant. Daarmee overtuig je de klant om bij jou te kopen. Door te vertellen dat jij goed bent, dat hij bij jou op het juiste adres is. Dan maak je sneller en vaker de deal.

Ik daag je uit om na te denken over jouw toegevoegde waarde. Jouw meerwaarde. Jouw belangrijkste verkooptool. Wat is de reden dat ik bij jou moet zijn? Denk verder dan service, kennis en ervaring. Benoem dat wat JOU en JOUW product of dienst uniek maakt.

Het beantwoorden van onderstaande vragen helpt je om jouw toegevoegde waarde te formuleren:

  • Wat maakt mij uniek?
  • Wat krijgt de klant bij mij, wat anderen niet bieden?
  • Wat maakt mijn product of dienst uniek?
  • Waar zijn mijn klanten altijd heel tevreden over?
  • Welke complimenten krijg jij van jouw klanten?

Tip:

Je kan het natuurlijk ook aan je klanten vragen. Die hebben jouw toegevoegde waarde ervaren en kunnen deze vaak prima benoemen.

Wanneer jij voor jezelf duidelijk hebt wat jouw toegevoegde waarde is dan kan je deze ook uitdragen naar jouw klant. Dan durf jij met overtuiging te zeggen dat hij bij jou op het juiste adres is. Dat jij hem goed kan helpen. En dat is precies wat een klant van jou wil horen voordat hij besluit om bij jou te kopen. Wil je hulp bij het bepalen van jouw toegevoegde waarde? Bel of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. mij, ik help je graag. Het bepalen van jouw toegevoegde waarde is ook een onderdeel van de verkooptraining Succesvoller Verkopen. Check de website voor meer informatie over deze training. 

 

 

 


Ook interessant om te lezen:

  • Wat stelt de klant veel vragenWat stelt de klant veel vragen

    Wat stelt de klant veel vragen

    Dat heb jij vast ook wel eens. Een klant vraagt bij jou een offerte aan en vervolgens blijft een klant maar vragen stellen. Heb je hier ervaring mee? Wat zijn de voorwaarden? Hoe werken jullie nu precies? En jij denkt wat wil die klant nu eigenlijk?

    Lees verder

  • In contact blijven met de klant, juist nu!In contact blijven met de klant, juist nu!

    In contact blijven met de klant, juist nu!

    Zit jij letterlijk met je handen in het haar en denk je en hoe nu verder? Wil je actie ondernemen maar weet je niet goed welke dat dan moet zijn? Ik herken het helemaal. Ik had het ook de afgelopen weken. Al mijn trainingen geannuleerd en een lege agenda. Wat ga ik doen? Ik ben contact gaan zoeken met mijn klanten. Mijn netwerk en dat heeft mij al heel veel nieuwe inzichten en mogelijkheden opgeleverd. Want juist nu is het belangrijk om in contact te blijven met je klant.

    Lees verder

  • Wie beslist er eigenlijk?Wie beslist er eigenlijk?

    Wie beslist er eigenlijk?

    Verkopen doe je vaak niet aan één persoon. Je spreekt misschien wel één persoon, maar deze persoon heeft één of meerdere mensen achter zich die meedenken en soms ook meebeslissen. Dus verkoop je meestal aan een aantal personen. En dat is best lastig, want vaak spreek je deze niet, maar bepalen zij wel mee wat er uiteindelijk wordt gekocht en of er daadwerkelijk wordt gekocht. In verkoop taal noemen we dat de Decision Making Unit de DMU. De groep die de beslissing maakt.

    Lees verder

    Succesvoller Verkopen
    Pettemerstraat 12b
    1823 CW Alkmaar
    +31 6 547 141 28
    Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

    © 2019 SMACK it CREATIONS
    ALL RIGHTS RESERVED

    Agenda

    Meld je nu aan voor een van onze trainingen

    Er zijn slechts een gelimiteerd aantal plaatsen beschikbaar.


    AANMELDEN