En wat is dan de prijs?

Je voert een verkoopgesprek met de klant. Je inventariseert de wensen en krijgt daarmee inzicht in wat je deze klant kan bieden. Voordat je een aanbod kan doen komt de klant ineens met de vraag: En wat kost dat ongeveer? Jij wilt jouw prijs nog niet noemen. Dat is nog veel te vroeg. Je wilt eerst weten wat de klant precies wil en de waarde van jouw aanbod verkopen. Een aantal tips hoe je de klant kan afleiden van de vraag naar de prijs
- De prijs hangt af van wat u precies nodig heeft. Pas wanneer dat duidelijk is kan ik u de juiste prijs geven.
- Ik kan u nu een prijs noemen, maar we kunnen beter eerst kijken welk aanbod past bij uw wensen, dan kan ik meteen de juiste prijs geven.
- Voordat ik een prijs noem, is het beter dat we eerst kijken naar wat het u opbrengt. Pas dan kan u beoordelen of de prijs klopt met de resultaten die u gaat behalen.
- Onze prijzen zijn vergelijkbaar met andere aanbieders die dezelfde kwaliteit leveren, wij bieden daar echter nog een aantal extra’s voor. Die wil ik u eerst uitleggen.
- Ik kan nu een prijs noemen, maar dan heeft u nog geen idee wat u daar allemaal voor krijgt. Laat mij dat eerst vertellen, dan kan u beter beoordelen of het deze prijs waard is.
- De prijzen variëren en zijn afhankelijk van wat u precies wilt. Wanneer we dat besproken hebben, kan ik u ook de juiste prijs geven.
- Ik begrijp dat de prijs belangrijk is, maar welke criteria zijn nog meer van invloed op uw beslissing?
De prijs van jouw aanbod is afhankelijk van de waarde die jij biedt. Hoe meer waarde jij biedt hoe makkelijker de klant ja zegt tegen jouw prijs. Helemaal wanneer jij meer biedt dan een ander. In een gesprek met de klant is het juist belangrijk om die waarde eerst te verkopen. Wanneer je die goed verkoopt dan is de prijs minder belangrijk. Gebruik daarom deze tips wanneer de klant jou te snel vraagt om de prijs. Dan creëer je ruimte om jouw waarde te verkopen en zegt de klant sneller ja tegen jouw aanbod.
Wil je meer tips en leren hoe je jouw product of dienst beter verkoopt. Check dan op de website de datum van de volgende verkooptraining Succesvoller Verkopen. Een verkooptraining speciaal voor ZZP’ers en Zelfstandig Ondernemers waarin je in één dag leert hoe jij jouw omzet vergroot. Hoe je met méér plezier en méér resultaat jouw verkoopgesprek voert. Op een manier die voor jou en de klant goed voelt. Want verkopen is niet pusherig of opdringerig, wanneer je het op de juiste manier doet.