fbpx

Jouw mindset bepaalt jouw succes, niet jouw product

  • Ingrid van Ophem

Jij biedt jouw klanten een goed product. Jij kan daar anderen echt mee helpen. Dat wil echter niet zeggen dat jij succesvol bent. Van een goed of geweldig product word je niet succesvol. Met de juiste mindset lukt dat wel. Want succesvol ondernemen is niet alleen een goed product of een goede dienst ontwikkelen. Het vraagt ook om de juiste mindset.

Geloven in jezelf
Wie gelooft in zichzelf draagt dat uit. Die laat dat zien in zijn houding, in zijn taalgebruik en woordkeuze. Met alles wat hij uitstraalt. Dat betekent ook dat als je onzeker bent je dit ook op al deze manieren laat zien. Koop jij bij iemand die onzeker is, niet in zichzelf gelooft? Hoe kan jij als klant deze persoon dan geloven. Geloof in jezelf en de klant gelooft jou ook

Een positieve mindset
Dat betekent dus dat je een positieve mindset nodig hebt om succesvol te zijn. Een positieve mindset zorgt ervoor dat je in jezelf gelooft en dat je denkt dat je het kan. Echt geloven dat je het kan. Ook al is het moeilijk en doe je iets voor de eerste keer. Ga ervan uit dat het lukt. Dat jij dit prima kan. Dan straal je dat ook uit en gelooft de klant jou ook. Dat jij hem kan helpen, dat jij de juiste persoon bent en hij niet verder hoeft te zoeken.

Niet opgeven
Ondernemen is niet altijd leuk. Er zijn ook momenten dat het niet goed loopt. Dat het tegenzit en dat je het niet meer ziet zitten. Dat je bij jezelf denkt, ik stop ermee. Je weet dat het product of de dienst die jij biedt goed is. Dat jij met jouw kennis en expertise anderen kan helpen, maar niemand ziet je staan. Offertes gaan niet door. Het wil gewoon niet. Elke ondernemer komt dit tegen, alleen de ondernemers die dan doorgaan, doorzetten en de kop niet laten hangen worden succesvol. De ondernemers die bij tegenslag de handdoek in de ring gooien, die afhaken, die behalen dit succes niet.

Uit jouw comfortzone
Ondernemen is ook dingen doen die buiten jouw comfortzone liggen. Die je nog nooit gedaan hebt. Waar je tegenop ziet, die je moeilijk vindt. Want alleen een goed product of een goede dienst is niet voldoende. Acquisitie, jezelf verkopen, onderhandelen, risico’s nemen: het zijn allemaal onderdelen die horen bij het ondernemerschap. Die je misschien nog nooit hebt gedaan en die je moeilijk vindt. Succes ligt buiten jouw comfortzone, maar dan moet je wel de grenzen durven op te zoeken en hierover heen te gaan.

Als je dit allemaal kan dan ben of word je een succesvolle ondernemer. De juiste mindset maakt echt een groot verschil. Door te denken dat het wel gaat lukken, dat de klant wel op jou zit te wachten is de kans op succes al velen malen gegroeid. Natuurlijk heb je dan ook een goed product nodig. Maar zonder de juiste mindset heb jij niets aan dat goede product. Want dan lukt het jou niet om het te verkopen. 

Heb jij de juiste mindset om een succesvolle ondernemer te zijn of te worden?

Ook interessant om te lezen:

  • Wat stelt de klant veel vragenWat stelt de klant veel vragen

    Wat stelt de klant veel vragen

    Dat heb jij vast ook wel eens. Een klant vraagt bij jou een offerte aan en vervolgens blijft een klant maar vragen stellen. Heb je hier ervaring mee? Wat zijn de voorwaarden? Hoe werken jullie nu precies? En jij denkt wat wil die klant nu eigenlijk?

    Lees verder

  • In contact blijven met de klant, juist nu!In contact blijven met de klant, juist nu!

    In contact blijven met de klant, juist nu!

    Zit jij letterlijk met je handen in het haar en denk je en hoe nu verder? Wil je actie ondernemen maar weet je niet goed welke dat dan moet zijn? Ik herken het helemaal. Ik had het ook de afgelopen weken. Al mijn trainingen geannuleerd en een lege agenda. Wat ga ik doen? Ik ben contact gaan zoeken met mijn klanten. Mijn netwerk en dat heeft mij al heel veel nieuwe inzichten en mogelijkheden opgeleverd. Want juist nu is het belangrijk om in contact te blijven met je klant.

    Lees verder

  • Wie beslist er eigenlijk?Wie beslist er eigenlijk?

    Wie beslist er eigenlijk?

    Verkopen doe je vaak niet aan één persoon. Je spreekt misschien wel één persoon, maar deze persoon heeft één of meerdere mensen achter zich die meedenken en soms ook meebeslissen. Dus verkoop je meestal aan een aantal personen. En dat is best lastig, want vaak spreek je deze niet, maar bepalen zij wel mee wat er uiteindelijk wordt gekocht en of er daadwerkelijk wordt gekocht. In verkoop taal noemen we dat de Decision Making Unit de DMU. De groep die de beslissing maakt.

    Lees verder

    Succesvoller Verkopen
    Pettemerstraat 12b
    1823 CW Alkmaar
    +31 6 547 141 28
    Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

    © 2019 SMACK it CREATIONS
    ALL RIGHTS RESERVED

    Agenda

    Meld je nu aan voor een van onze trainingen

    Er zijn slechts een gelimiteerd aantal plaatsen beschikbaar.


    AANMELDEN