fbpx

Waarom je twee oren hebt en maar één mond

  • Ingrid van Ophem
Herken jij de verkoper die alleen maar praat en niet luistert? Die vooral veel vertelt en jou geen enkele vraag stelt? Die verkoper waar jij je hoogstwaarschijnlijk enorm aan ergert en waarbij je denkt...

Zie jij jezelf als de expert op jouw vakgebied?

  • Ingrid van Ophem
Klanten zien jou als de expert. Want jij weet meer dan de klant. Wanneer de klant een probleem heeft en daar een oplossing voor zoekt gaat hij op zoek naar iemand die hem kan helpen. Hij gaat op zoek...

Kijk jij wel eens door de ogen van de klant?

  • Ingrid van Ophem
Je bent als ondernemer druk met het runnen van jouw bedrijf. Met de waan van de dag, de mailbox en alles wat erbij komt kijken om de omzet te realiseren. Maar hoe vaak leun jij achterover en kijk je...

Durf jij door te pakken naar de verkoop?

  • Ingrid van Ophem
Doorpakken naar de verkoop. De klant vragen of hij het ook wil kopen. Dat gebeurt weinig. Veel te weinig. Dit is het punt waarop het in het verkoopgesprek echt lastig wordt voor veel verkopers, veel...

Maak van elk gesprek een leuk gesprek

  • Ingrid van Ophem
Wat is het toch fijn om te werken met enthousiaste klanten. Om gesprekken te voeren die lekker lopen en waarbij de klant positief reageert op jouw vraag of voorstel.  Dat je ophangt met een blij gevoel...

10 Tips om beter te scoren met jouw offertes

  • Ingrid van Ophem
Je hebt veel geïnvesteerd om met een klant aan tafel te komen. Dat is gelukt en nu wil de klant een voorstel van jou ontvangen met jouw aanbod. In het maken en het opvolgen van een voorstel of een offerte...

Wat is belangrijker dan de prijs?

  • Ingrid van Ophem
Hoe kan iets nu belangrijker zijn dan de prijs? Want de prijs, daar draait het toch om? Dat bepaalt of een klant beslist om iets te kopen. Want als hij het te duur vindt, dan koopt hij het niet. Toch...

5 redenen om in contact te blijven met de klant

  • Ingrid van Ophem
Een klant heeft bij jou iets gekocht, hij is jouw klant. Tenminste dat denk jij, maar is jouw klant echt zo trouw? Waarschijnlijk niet, want klanten zijn helemaal niet zo trouw als wij denken en er...

Stel een vraag en geef geen antwoord

  • Ingrid van Ophem
Verkopen is ook vragen stellen en goed luisteren. Dus stel je vragen en geeft de klant antwoord op jouw vragen. Daarmee achterhaal je de wensen van de klant en dan kan jij op basis daarvan een passend...

Welke taal gebruik jij?

  • Ingrid van Ophem
Welke zin gebruik jij? Ik denk dat dit misschien wel een oplossing voor u is. Of Ik ben ervan overtuigd dat dit de oplossing voor u is. Het verschil is een paar woorden, de impact van de tweede zin...

Ik heb een lead, o jee wat nu?

  • Ingrid van Ophem
Iemand beveelt jou aan. Je wordt genoemd op LinkedIn. Je krijgt een tip om een bedrijf of een persoon een keer te bellen omdat dit voor jou een interessante klant kan worden. En dan? Dat betekent dat...

Ook interessant om te lezen:

  • Wie beslist er eigenlijk?Wie beslist er eigenlijk?

    Wie beslist er eigenlijk?

    Verkopen doe je vaak niet aan één persoon. Je spreekt misschien wel één persoon, maar deze persoon heeft één of meerdere mensen achter zich die meedenken en soms ook meebeslissen. Dus verkoop je meestal aan een aantal personen. En dat is best lastig, want vaak spreek je deze niet, maar bepalen zij wel mee wat er uiteindelijk wordt gekocht en of er daadwerkelijk wordt gekocht. In verkoop taal noemen we dat de Decision Making Unit de DMU. De groep die de beslissing maakt.

    Lees verder

  • Wil jij ook meer klanten en meer omzet?Wil jij ook meer klanten en meer omzet?

    Wil jij ook meer klanten en meer omzet?

    Vandaag kreeg ik de vraag van iemand wat ik nu het leukste vind. Een training voor zelfstandig ondernemers of een training bij een multinational. Ik doe het allebei en ik vind het ook allebei heel leuk om te doen. Maar als ik echt heel eerlijk ben dan ligt mijn hart toch wel het meest bij het trainen en coachen van een zelfstandig ondernemer. Heel veel ondernemers zijn begonnen met hun bedrijf met een duidelijk idee wat ze willen gaan doen. Wat ze willen gaan verkopen. Alleen hoe je dat verkoopt, daar hebben ze vaak geen ervaring mee. Dat is zo jammer, want velen haken af, stoppen met hun bedrijf omdat verkopen ze niet lukt. Wanneer je deze ondernemers kan helpen om te slagen met hun bedrijf. Dat is wel het mooiste om te doen.

    Lees verder

  • Jezelf verkopen, vind jij dat ook zo moeilijk?Jezelf verkopen, vind jij dat ook zo moeilijk?

    Jezelf verkopen, vind jij dat ook zo moeilijk?

    Jezelf verkopen, dat is voor veel ondernemers best moeilijk. Dat hoor ik ook vaak van mijn klanten. Dat ze jaren in de verkoop hebben gezeten en dachten dat gaat mij in elk geval lukken nu ik mijn eigen onderneming heb. Maar dat valt in de praktijk vaak tegen. Want jezelf en jouw product of dienst verkopen is iets heel anders dan iets verkopen van een bedrijf waar je voor werkt.

    Lees verder

    Succesvoller Verkopen
    Pettemerstraat 12b
    1823 CW Alkmaar
    +31 6 547 141 28
    Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

    © 2019 SMACK it CREATIONS
    ALL RIGHTS RESERVED

    Agenda

    Meld je nu aan voor een van onze trainingen

    Er zijn slechts een gelimiteerd aantal plaatsen beschikbaar.


    AANMELDEN