fbpx

Welke indruk krijgt de klant van jou?

  • Ingrid van Ophem
Een groot gedeelte van onze communicatie is non-verbaal. Dus wat je zegt is veel minder belangrijk dan wat je uitstraalt, de houding die je hebt. Dat geldt in alle gesprekken die je voert. Dus ook in...

WAAROM BEN JIJ DE BESTE?

  • Ingrid van Ophem
Wat is de reden dat de klant bij jou komt? Jouw product of dienst koopt? Kiest voor jou en niet voor een ander die hetzelfde biedt? Dat komt door jou! Jij maakt het verschil. Jij bent beter dan de ander....

Wat is het probleem van jouw klant?

  • Ingrid van Ophem
Een klant heeft pas een behoefte om iets te kopen wanneer hij een probleem heeft. Zolang dit probleem zich niet voordoet of de klant zich niet bewust is van dit probleem heeft hij geen interesse in...

Een offerte schrijven? Direct doen.

  • Ingrid van Ophem
Je mag een offerte maken. De klant is geïnteresseerd in jouw aanbod en wil dat graag op papier, zoals dat zo mooi genoemd wordt. Dat betekent dat jij aan de slag kan met het maken van een offerte. Niet...

Een offerte opvolgen. Hoe doe je dat?

  • Ingrid van Ophem
Een offerte opvolgen hoe je dat? Deze vraag wordt mij heel vaak gesteld. Voor veel ondernemers en verkopers is het opvolgen van een offerte niet vanzelfsprekend. Want wat is het beste moment om te bellen?...

Een aanvraag om informatie, wat doe jij daarmee?

  • Ingrid van Ophem
Je krijgt een aanvraag binnen via de website. Voor informatie over jouw product of dienst of voor het toesturen van een brochure. Er toont iemand interesse in jou of jouw product of dienst. Wat doe...

Durf jij de klant te vertellen wat het kost?

  • Ingrid van Ophem
Durf jij de klant te vertellen wat het kost? Of geeft je dat een ongemakkelijk gevoel? Dan ben jij zeker niet de enige met dit gevoel. Vaak wordt de prijs niet genoemd in het oriënterende gesprek en...

Verkopen zonder offerte

  • Ingrid van Ophem
Het maken van een offerte kost veel tijd en energie. Een uitgebreide offerte kan je zo een paar uur van je tijd kosten. Terwijl verkopen via een offerte eigenlijk helemaal niet zo handig is. Verkopen...

Geef niet alles weg

  • Ingrid van Ophem
Je hebt dat vast wel eens gehad. Een goed gesprek met een potentiële klant. Jij bent enthousiast want deze klant past heel goed bij jou. De klant is enthousiast omdat jij zoveel kennis en ervaring hebt....

Wij helpen u de juiste keuze maken

  • Ingrid van Ophem
Dit bilboard is mij al vaker opgevallen. Op het parkeerterrein van de Gamma. Wij helpen u de juiste keuze maken staat erop. Een tekst waar ik blij van word. Als consument omdat het mij, terwijl ik uit...

7 tips voor een succesvol verkoopgesprek

  • Ingrid van Ophem
Het doel van elk verkoopgesprek is om aan de klant jouw product of dienst te verkopen. Het gesprek loopt alleen niet altijd zo als jij het wilt en niet elke klant zegt ja tegen jouw aanbod. In mijn...

Wat maakt jou uniek?

  • Ingrid van Ophem
Een klant heeft een reden nodig om voor jou te kiezen. Wanneer jij een vergelijkbaar product of een zelfde dienst levert als een ander, dan wil de klant een argument horen waarom hij het beste bij jou...

Ook interessant om te lezen:

  • Wie beslist er eigenlijk?Wie beslist er eigenlijk?

    Wie beslist er eigenlijk?

    Verkopen doe je vaak niet aan één persoon. Je spreekt misschien wel één persoon, maar deze persoon heeft één of meerdere mensen achter zich die meedenken en soms ook meebeslissen. Dus verkoop je meestal aan een aantal personen. En dat is best lastig, want vaak spreek je deze niet, maar bepalen zij wel mee wat er uiteindelijk wordt gekocht en of er daadwerkelijk wordt gekocht. In verkoop taal noemen we dat de Decision Making Unit de DMU. De groep die de beslissing maakt.

    Lees verder

  • Wil jij ook meer klanten en meer omzet?Wil jij ook meer klanten en meer omzet?

    Wil jij ook meer klanten en meer omzet?

    Vandaag kreeg ik de vraag van iemand wat ik nu het leukste vind. Een training voor zelfstandig ondernemers of een training bij een multinational. Ik doe het allebei en ik vind het ook allebei heel leuk om te doen. Maar als ik echt heel eerlijk ben dan ligt mijn hart toch wel het meest bij het trainen en coachen van een zelfstandig ondernemer. Heel veel ondernemers zijn begonnen met hun bedrijf met een duidelijk idee wat ze willen gaan doen. Wat ze willen gaan verkopen. Alleen hoe je dat verkoopt, daar hebben ze vaak geen ervaring mee. Dat is zo jammer, want velen haken af, stoppen met hun bedrijf omdat verkopen ze niet lukt. Wanneer je deze ondernemers kan helpen om te slagen met hun bedrijf. Dat is wel het mooiste om te doen.

    Lees verder

  • Jezelf verkopen, vind jij dat ook zo moeilijk?Jezelf verkopen, vind jij dat ook zo moeilijk?

    Jezelf verkopen, vind jij dat ook zo moeilijk?

    Jezelf verkopen, dat is voor veel ondernemers best moeilijk. Dat hoor ik ook vaak van mijn klanten. Dat ze jaren in de verkoop hebben gezeten en dachten dat gaat mij in elk geval lukken nu ik mijn eigen onderneming heb. Maar dat valt in de praktijk vaak tegen. Want jezelf en jouw product of dienst verkopen is iets heel anders dan iets verkopen van een bedrijf waar je voor werkt.

    Lees verder

    Succesvoller Verkopen
    Pettemerstraat 12b
    1823 CW Alkmaar
    +31 6 547 141 28
    Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

    © 2019 SMACK it CREATIONS
    ALL RIGHTS RESERVED

    Agenda

    Meld je nu aan voor een van onze trainingen

    Er zijn slechts een gelimiteerd aantal plaatsen beschikbaar.


    AANMELDEN