Jezelf verkopen, vind jij dat ook zo moeilijk?

  • Ingrid van Ophem
Jezelf verkopen, dat is voor veel ondernemers best moeilijk. Dat hoor ik ook vaak van mijn klanten. Dat ze jaren in de verkoop hebben gezeten en dachten dat gaat mij in elk geval lukken nu ik mijn eigen...

Zo laat je klanten sneller kopen

  • Ingrid van Ophem
Ideaal een klant die direct ja zegt tegen jouw voorstel. Maar hoeveel klanten zeggen direct ja? En waarom twijfelen deze klanten niet en beslissen ze snel? Dat ligt deels aan de klant, de ene twijfelt...

Welke indruk krijgt de klant van jou?

  • Ingrid van Ophem
Een groot gedeelte van onze communicatie is non-verbaal. Dus wat je zegt is veel minder belangrijk dan wat je uitstraalt, de houding die je hebt. Dat geldt in alle gesprekken die je voert. Dus ook in...

Een klacht is een cadeau, dus pak het uit.

  • Ingrid van Ophem
Een klant met een klacht is nooit leuk. Het liefst doe en regel je alles perfect. Maar elk bedrijf krijgt wel eens een klacht van zijn klant. Dat vinden klanten over het algemeen niet eens zo erg. Dat...

Wat is het probleem van jouw klant?

  • Ingrid van Ophem
Een klant heeft pas een behoefte om iets te kopen wanneer hij een probleem heeft. Zolang dit probleem zich niet voordoet of de klant zich niet bewust is van dit probleem heeft hij geen interesse in...

Een offerte schrijven? Direct doen.

  • Ingrid van Ophem
Je mag een offerte maken. De klant is geïnteresseerd in jouw aanbod en wil dat graag op papier, zoals dat zo mooi genoemd wordt. Dat betekent dat jij aan de slag kan met het maken van een offerte. Niet...

Een offerte opvolgen. Hoe doe je dat?

  • Ingrid van Ophem
Een offerte opvolgen hoe je dat? Deze vraag wordt mij heel vaak gesteld. Voor veel ondernemers en verkopers is het opvolgen van een offerte niet vanzelfsprekend. Want wat is het beste moment om te bellen?...

Een aanvraag om informatie, wat doe jij daarmee?

  • Ingrid van Ophem
Je krijgt een aanvraag binnen via de website. Voor informatie over jouw product of dienst of voor het toesturen van een brochure. Er toont iemand interesse in jou of jouw product of dienst. Wat doe...

Durf jij de klant te vertellen wat het kost?

  • Ingrid van Ophem
Durf jij de klant te vertellen wat het kost? Of geeft je dat een ongemakkelijk gevoel? Dan ben jij zeker niet de enige met dit gevoel. Vaak wordt de prijs niet genoemd in het oriënterende gesprek en...

Verkopen zonder offerte

  • Ingrid van Ophem
Het maken van een offerte kost veel tijd en energie. Een uitgebreide offerte kan je zo een paar uur van je tijd kosten. Terwijl verkopen via een offerte eigenlijk helemaal niet zo handig is. Verkopen...

Geef niet alles weg

  • Ingrid van Ophem
Je hebt dat vast wel eens gehad. Een goed gesprek met een potentiële klant. Jij bent enthousiast want deze klant past heel goed bij jou. De klant is enthousiast omdat jij zoveel kennis en ervaring hebt....

Wij helpen u de juiste keuze maken

  • Ingrid van Ophem
Dit bilboard is mij al vaker opgevallen. Op het parkeerterrein van de Gamma. Wij helpen u de juiste keuze maken staat erop. Een tekst waar ik blij van word. Als consument omdat het mij, terwijl ik uit...

Ook interessant om te lezen:

  • Jezelf verkopen, vind jij dat ook zo moeilijk?Jezelf verkopen, vind jij dat ook zo moeilijk?

    Jezelf verkopen, vind jij dat ook zo moeilijk?

    Jezelf verkopen, dat is voor veel ondernemers best moeilijk. Dat hoor ik ook vaak van mijn klanten. Dat ze jaren in de verkoop hebben gezeten en dachten dat gaat mij in elk geval lukken nu ik mijn eigen onderneming heb. Maar dat valt in de praktijk vaak tegen. Want jezelf en jouw product of dienst verkopen is iets heel anders dan iets verkopen van een bedrijf waar je voor werkt.

    Lees verder

  • Zo laat je klanten sneller kopenZo laat je klanten sneller kopen

    Zo laat je klanten sneller kopen

    Ideaal een klant die direct ja zegt tegen jouw voorstel. Maar hoeveel klanten zeggen direct ja? En waarom twijfelen deze klanten niet en beslissen ze snel? Dat ligt deels aan de klant, de ene twijfelt nu eenmaal meer dan de ander, maar het ligt ook aan jou. In mijn blog van deze week een aantal tips hoe je klanten sneller laat beslissen.

    Lees verder

  • Welke indruk krijgt de klant van jou?Welke indruk krijgt de klant van jou?

    Welke indruk krijgt de klant van jou?

    Een groot gedeelte van onze communicatie is non-verbaal. Dus wat je zegt is veel minder belangrijk dan wat je uitstraalt, de houding die je hebt. Dat geldt in alle gesprekken die je voert. Dus ook in het verkoopgesprek. Ook een verkoopgesprek voer je niet alleen met woorden maar met je hele lijf. Jouw non-verbale communicatie is zo’n 90% van wat jij communiceert. 

    Lees verder

    Succesvoller Verkopen
    Pettemerstraat 12b
    1823 CW Alkmaar
    +31 6 547 141 28
    Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

    © 2019 SMACK it CREATIONS
    ALL RIGHTS RESERVED

    Agenda

    Meld je nu aan voor een van onze trainingen


    AANMELDEN