Tijdens het verkoopgesprek kan er van alles fout gaan. En deze fouten kunnen ervoor zorgen dat het gesprek minder soepel verloopt, de klant afhaakt en dus ook niet koopt. Voorkom daarom in elk geval...
Mail is een onmisbaar onderdeel geworden van de bedrijfsvoering. We kunnen niet meer zonder. Maar is het sturen van een mail wel altijd de beste keuze? Zijn er momenten waarop je beter de telefoon kan...
Eén van de grootste fouten die je als verkoper kunt maken. Denken dat je weet wat de klant wil, vindt en zoekt. In de meeste gevallen, ik durf te stellen in bijna alle gevallen, denk je namelijk helemaal...
Klanten zien jou als de expert. Want jij weet meer dan de klant. Wanneer de klant een probleem heeft en daar een oplossing voor zoekt gaat hij op zoek naar iemand die hem kan helpen. Hij gaat op zoek...
Dat heb jij vast ook wel eens. Een klant vraagt bij jou een offerte aan en vervolgens blijft een klant maar vragen stellen. Heb je hier ervaring mee? Wat zijn de voorwaarden? Hoe werken jullie nu precies?...
Zit jij letterlijk met je handen in het haar en denk je en hoe nu verder? Wil je actie ondernemen maar weet je niet goed welke dat dan moet zijn? Ik herken het helemaal. Ik had het ook de afgelopen...
Herken je dit? Je hebt een goed gesprek gehad met de klant. Er was een goede sfeer, jullie hebben van alles besproken, maar aan het eind van het gesprek ben je nog niet veel verder gekomen dan toen...
Ik denk nog vaak terug aan die vraag van de arts in het ziekenhuis nadat ik van hem een nieuwe heup had gekregen. Bent u tevreden? "De gelukkigste mens op aarde heb ik geantwoord. Ik kan weer lopen...
Wat is het toch fijn om met leuke klanten te werken. Dat elk gesprek dat je voert met een klant of een potentiële klant leuk is. Dat je de telefoon ophangt met een blij gevoel en dat een klant jou energie...
Een klant komt bij jou omdat hij het ergens anders nog niet gevonden heeft. Hij heeft een probleem en daar zoekt hij een oplossing voor. Hij heeft onvoldoende kennis om zelf de juiste keuze te maken...
Waarom vinden we het zo lastig om ons zelf te verkopen? In elke training en elke workshop is dit één van de terugkerende onderwerpen waar ondernemers tegen aan lopen. Op de vraag wat wil je leren komt...
Klanten die vinden dat jij te duur bent. Iedere ondernemer komt dit tegen in zijn gesprekken met klanten. Bedankt voor het voorstel, maar we vinden het te duur. Wanneer is iets te duur? Komt dat echt...
Dat heb jij vast ook wel eens. Een klant vraagt bij jou een offerte aan en vervolgens blijft een klant maar vragen stellen. Heb je hier ervaring mee? Wat zijn de voorwaarden? Hoe werken jullie nu precies? En jij denkt wat wil die klant nu eigenlijk?
Zit jij letterlijk met je handen in het haar en denk je en hoe nu verder? Wil je actie ondernemen maar weet je niet goed welke dat dan moet zijn? Ik herken het helemaal. Ik had het ook de afgelopen weken. Al mijn trainingen geannuleerd en een lege agenda. Wat ga ik doen? Ik ben contact gaan zoeken met mijn klanten. Mijn netwerk en dat heeft mij al heel veel nieuwe inzichten en mogelijkheden opgeleverd. Want juist nu is het belangrijk om in contact te blijven met je klant.
Verkopen doe je vaak niet aan één persoon. Je spreekt misschien wel één persoon, maar deze persoon heeft één of meerdere mensen achter zich die meedenken en soms ook meebeslissen. Dus verkoop je meestal aan een aantal personen. En dat is best lastig, want vaak spreek je deze niet, maar bepalen zij wel mee wat er uiteindelijk wordt gekocht en of er daadwerkelijk wordt gekocht. In verkoop taal noemen we dat de Decision Making Unit de DMU. De groep die de beslissing maakt.
Succesvoller Verkopen Pettemerstraat 12b 1823 CW Alkmaar +31 6 547 141 28 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.