fbpx

Maak van elke klant een leuke klant

  • Ingrid van Ophem
Wat is het toch fijn om met leuke klanten te werken. Dat elk gesprek dat je voert met een klant of een potentiële klant leuk is. Dat je de telefoon ophangt met een blij gevoel en dat een klant jou energie...

Durf jij te kiezen voor de klant?

  • Ingrid van Ophem
Een klant komt bij jou omdat hij het ergens anders nog niet gevonden heeft. Hij heeft een probleem en daar zoekt hij een oplossing voor. Hij heeft onvoldoende kennis om zelf de juiste keuze te maken...

Geloof jij in jezelf?

  • Ingrid van Ophem
Waarom vinden we het zo lastig om ons zelf te verkopen? In elke training en elke workshop is dit één van de terugkerende onderwerpen waar ondernemers tegen aan lopen. Op de vraag wat wil je leren komt...

Ben jij te duur?

  • Ingrid van Ophem
Klanten die vinden dat jij te duur bent. Iedere ondernemer komt dit tegen in zijn gesprekken met klanten. Bedankt voor het voorstel, maar we vinden het te duur. Wanneer is iets te duur? Komt dat echt...

Elke klacht is een kans

  • Ingrid van Ophem
Klachten wil je ten alle tijden voorkomen. Dat lukt gewoon niet altijd. Jij bent een mens, je werkt met mensen en jouw klant is ook een mens. Die beleven dingen anders, interpreteren anders en dat leidt...

De klant kan zelf nee zeggen

  • Ingrid van Ophem
Wat is dat toch dat wij zo goed weten wat de klant wel en niet wil. In elk geval denken we dat we het weten. Waar dat weten op gebaseerd is, dat is onduidelijk. Heel vaak denkt een verkoper: dat wil...

Verkopen met overtuigende taal.

  • Ingrid van Ophem
De enige manier om de klant te laten geloven in jou en jouw product is door er zelf ook in te geloven. Dat doe je, natuurlijk doe je dat. Maar kom je ook zo over? Door overtuigende taal te gebruiken...

7 tips voor Succesvolle offertes

  • Ingrid van Ophem
Het schrijven van een offerte of voorstel kost een hoop tijd. Het dient er goed uitzien, in foutloos Nederlands en jouw aanbod moet matchen met de vraag van de klant. Je wilt het ook in één keer goed...

Iemand koopt pas als hij je kent, leuk vindt en vertrouwt.

  • Ingrid van Ophem
Elke klant loopt een aantal fases door voordat hij uiteindelijk besluit om tot de koop over te gaan. De klant wil je eerst leren kennen, dan gaat hij kijken of hij je leuk vindt. Vervolgens wil hij...

Waarom klanten weglopen

  • Ingrid van Ophem
Je kent ze vast wel de verkopers die vooral veel vertellen en niets vragen. Als een kip zonder kop soms. Laatst was ik samen met mijn man op zoek naar een nieuwe jas. Altijd lastig een jas kopen. Zelfs...

Zet jij jouw klant centraal?

  • Ingrid van Ophem
Klantgerichtheid, de klant centraal zetten, houdt in dat een bedrijf de focus heeft op de tevredenheid van de klant. Elk bedrijf heeft de intentie om dit ook te doen. In de praktijk werkt het vaak anders. Veel...

Bel ik gelegen?

  • Ingrid van Ophem
Je belt een klant of een potentiële klant. Misschien zit je er al eventjes tegenaan te hikken. Heb je voor jezelf al allerlei excuses bedacht om nog niet te bellen. Maar nu gaat het gebeuren. Je belt...

Ook interessant om te lezen:

  • Wie beslist er eigenlijk?Wie beslist er eigenlijk?

    Wie beslist er eigenlijk?

    Verkopen doe je vaak niet aan één persoon. Je spreekt misschien wel één persoon, maar deze persoon heeft één of meerdere mensen achter zich die meedenken en soms ook meebeslissen. Dus verkoop je meestal aan een aantal personen. En dat is best lastig, want vaak spreek je deze niet, maar bepalen zij wel mee wat er uiteindelijk wordt gekocht en of er daadwerkelijk wordt gekocht. In verkoop taal noemen we dat de Decision Making Unit de DMU. De groep die de beslissing maakt.

    Lees verder

  • Wil jij ook meer klanten en meer omzet?Wil jij ook meer klanten en meer omzet?

    Wil jij ook meer klanten en meer omzet?

    Vandaag kreeg ik de vraag van iemand wat ik nu het leukste vind. Een training voor zelfstandig ondernemers of een training bij een multinational. Ik doe het allebei en ik vind het ook allebei heel leuk om te doen. Maar als ik echt heel eerlijk ben dan ligt mijn hart toch wel het meest bij het trainen en coachen van een zelfstandig ondernemer. Heel veel ondernemers zijn begonnen met hun bedrijf met een duidelijk idee wat ze willen gaan doen. Wat ze willen gaan verkopen. Alleen hoe je dat verkoopt, daar hebben ze vaak geen ervaring mee. Dat is zo jammer, want velen haken af, stoppen met hun bedrijf omdat verkopen ze niet lukt. Wanneer je deze ondernemers kan helpen om te slagen met hun bedrijf. Dat is wel het mooiste om te doen.

    Lees verder

  • Jezelf verkopen, vind jij dat ook zo moeilijk?Jezelf verkopen, vind jij dat ook zo moeilijk?

    Jezelf verkopen, vind jij dat ook zo moeilijk?

    Jezelf verkopen, dat is voor veel ondernemers best moeilijk. Dat hoor ik ook vaak van mijn klanten. Dat ze jaren in de verkoop hebben gezeten en dachten dat gaat mij in elk geval lukken nu ik mijn eigen onderneming heb. Maar dat valt in de praktijk vaak tegen. Want jezelf en jouw product of dienst verkopen is iets heel anders dan iets verkopen van een bedrijf waar je voor werkt.

    Lees verder

    Succesvoller Verkopen
    Pettemerstraat 12b
    1823 CW Alkmaar
    +31 6 547 141 28
    Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

    © 2019 SMACK it CREATIONS
    ALL RIGHTS RESERVED

    Agenda

    Meld je nu aan voor een van onze trainingen

    Er zijn slechts een gelimiteerd aantal plaatsen beschikbaar.


    AANMELDEN